چگونگی اعتماد به فروشگاه های اینترنتی

۲۹ بازديد
چگونگی اعتماد به فروشگاه های اینترنتی

1.اولین و مهم‌ترین مورد برای اطمینان به فروشگاه اینترنتی موردنظر، نماد اعتماد آن است. برای مطلع‌شدن از اعتبار نماد اعتماد روی آن کلیک کنید و تمام جزئیات آن را با دقت مطالعه کنید، همچنین در این صفحه می‌توانید اطلاعات دقیق صاحب فروشگاه مانند آدرس، شماره تماس و … را هم مشاهده کنید.


۲. به آدرس شعبه‌های فروشگاه، تلفن‌های تماس و راه‌های ارتباطی فروشگاه دقت کنید و از صحت آنها کاملاً مطمئن شوید. برای اطمینان از صحت آدرس نوشته شده در نماد اعتماد، کافی است آدرس را در اپلیکیشن‌های مسیریاب مانندgoogle map جست و جو کنید و یا نام و شهر فروشگاه را در گوگل جست و جو کنید تا جزئیات فروشگاه از جمله تلفن تماس، آدرس و وبسایت فروشگاه برای شما نمایش داده شود.

۳. امنیت وبسایت را بررسی کنید. این کار به سادگی امکان‌پذیر است. آیا در کنار آدرس سایتی که در حال خرید از آن هستید یک آیکون قفل کوچک هم قرار دارد؟ این قفل به شما می‌گوید، سایتی که در حال بازدید از آن هستید، سیستم محافظت از حریم خصوصی را نصب کرده است. این وبسایت ها اطلاعاتی مانند رمز عبور و اطلاعات مالی را به صورت کاملاً ایمن انتقال می‌دهند.

درگاه پرداخت الکترونیک

امکان پرداخت از طریق درگاه پرداخت الکترونیک، یکی از مواردی است که به یک فروشگاه اینترنتی اعتبار بیشتری می‌بخشد و می‌تواند برای مشتری اطمینان خاطر بیشتری ایجاد کند. چرا که برای ارائه درگاه پرداخت الکترونیک ، قوانین خاصی رعایت می‌شود و مدارک شخصی و اعتبار بانکی مدیران وب‌سایت به دقت بررسی می‌شود و پس از تایید مدارک توسط بانک، این درگاه در اختیار مدیریت وب‌سایت قرار می‌گیرد.

دارا بودن گواهینامه ها و انواع لایسنس های مربوط به حوزه وب

لایسنس ها در واقع همان پروانه های کسب و مجوزهای مربوط به انجام انواع فعالیت ها می باشند. در حوزه وب نیز مانند هر زمینه دیگری یک سری از لایسنس ها وجود دارند که مدیران سایت با ارتقا سطح کیفیت وبسایت شان و نحوه فعالیت قابل قبول شان می توانند آن ها را دریافت نمایند.
توجه به پیگیری سفارش و پشتیبانی


تقریباً تمام فروشگاه های اینترنتی سیستمی برای پشتیبانی و اطلاع از وضعیت کالای سفارشی، دارند. غالباً چندین شماره تماس و یا پیگیری‌های آنلاین وجود دارند که به شما اطلاع می‌دهند که سفارش در چه وضعیتی است. یک فروشگاه معتبر جهت بالا بردن اعتماد مشتریان قطعاً از این‌گونه امکانات برای کاربران فراهم می کند.

توجه به ظاهر سایت


قطعاً تمام مشتریان و کاربران، تخصص لازم برای تشخیص یک سایت معتبر از سایت‌های دیگر را ندارند. ولی برای مثال می‌توانید به ظاهر سایت دقت کنید و اگر در مقایسه با سایت‌ها معتبر دیگر آن‌ها را استاندارد یافتید، نشان دهنده این است که فروشگاه اینترنتی مد نظر شما، سرمایه‌گذاری کرده و کسب و کار معتبری می‌باشد. با این حال تنها به خاطر ظاهر پر زرق و برق و فریبنده سایت نباید گول آن را بخورید و تمامی مواردی را که تا اینجا نام بردیم، در خاطر داشته باشید.

توجه به رتبه سایت در الکسا و گوگل

توجه کنید هر سایتی که در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، معتبر نیست. با این حال وب سایت هایی که در صفحه اول SERP یا همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند، اعتبار بیشتری دارند. به عنوان مثال خرید از فروشگاه دیجی کالا چندین برابر مطمئن تر از فروشگاه های دیگر است و احتمال خطا در آن بسیار کم است، با این که این اواخر مقداری از کیفیت خدمات و سرویس دهی آن کم شده است.


کیفیت و شفافیت در تولید محتوا

محتوای یک سایت فروشگاهی می تواند سهم بسیار بالایی در معرفی کسب و کار و صاحبان آن کسب و کار داشته باشد. اگر تولید محتوا به شکل ضعیف اتفاق افتد و کاربران پس از مطالعه و مشاهده محتوای یک سایت احساس کنند که نویسنده سواد و تخصص کافی را ندارد، به این نتیجه می رسند که آن وب سایت به قدر کافی معتبر نیست و ترجیح میدهند پول خود را در یک سایت معتبرتر هزینه کنند. بنابراین تولید محتوا در یک سایت می بایست تا حد امکان با کیفیت بالا و بدون غلط انجام شود.

منظور از شفافیت در تولید محتوا نیز، آن است که محتوای سایت به گونه ای باشد که به تمامی سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش آید تا حد امکان پاسخ داده شده باشد.

https://hiradmarket.com/

https://www.amazon.in/mobile-phones/b?ie=UTF8&node=1389401031

روش اشتراک گذاری اینترنت لپتاپ ویندوز ۱۰

با نرم افزار Connectify Hotspot میتوانید لپ تاپ ویندوز ۱۰ خود را به یک نقطه اتصال تبدیل کنید و اتصال اینترنت خود را با دیگر دستگاه ها به اشتراک بگذارید. مهم نیست که کجا باشید، Connectify Hotspot راحت ترین راه برای آنلاین نگه داشتن دستگاه هایتان است. این قدم ها را با ما بردارید تا لپ تاپ ویندوز ۱۰ خود را به نقطه اتصال وای فای تبدیل کنید.

روش اول: استفاده از نرم افزار کانکتیفای

  • قدم اول: از اینجا Connectify Hotspot را برای ویندوز ۱۰ دانلود کنید. بعد از اینکه آن را نصب کردید، بروی دکمه try it out بنفش رنگ کلیک کنید تا شروع کنیم.
  • قدم دوم: اسم نقطه اتصال خود را انتخاب کنید. این اسم وای فای قابل رویت برای دستگاه های دیگر شما خواهد بود.
  • قدم سوم: نقطه اتصال خود را با انتخاب یک رمز عبور منحصر بفرد ایمن کنید. نقطه اتصال شما از همان پروتکل WPA2 استفاده میکند که اکثر مودم ها استفاده میکند.
  • قدم چهارم: حال منوی INTERNET TO SHARE باید آماده اشتراک اینترنت وای فای از طریق این نرم افزار باشد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.