آیفون 13 چند سیم کارت است؟

۸۳ بازديد
آیفون در جدیدترین محصول خود مشکل استفاده از تک سیم‌کارت مجازی را برطرف کرد.
به گزارش به نقل از انگجت، بسیاری از تلفن‌های هوشمند از eSIM پشتیبانی می‌کنند تا سرویس تلفن همراه را بدون سیم کارت معمولی و فقط برای یک خط مجازی فعال کنند. براساس گزارش‌ها اپل در جدیدترین مدل گوشی خود یعنی آیفون 13 این مشکل را رفع کرده است. iPhone ۱۳ و ۱۳ Pro هر دو شامل اولین پشتیبانی اپل از eSIM دوگانه هستند. در این قابلیت، شما می‌توانید از چند خط بدون دریافت سیم کارت فیزیکی استفاده کنید. شرکت اپل در کنفرانسی اعلام کرد، کاربران می‌توانند در صورت نیاز از نانو سیم کارت استفاده کنند.

  • احتمالاً می دانید گوشی‌های آیفون اپل از سیم کارت داخلی (eSIM) پشتیبانی می‌کنند و می‌توان از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت مجازی برای داشتن دو سیم کارت هم زمان استفاده کرد. خوشبختانه سری آیفون 13 از دو سیم کارت مجازی به طور هم زمان پشتیبانی می‌کند.
اپل اعلام کرد با سری آیفون 13 که شامل مدل‌های آیفون 13 معمولی، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس است، می‌توان افزون بر ترکیب یک سیم کارت فیزیکی با یک سیم کارت الکترونیکی، از دو سیم کارت الکترونیکی هم استفاده کرد. به این ترتیب می‌توان بدون نصب هرگونه سیم کارت فیزیکی، دو سیم کارت هم زمان داشت.

تفاوت پارت نامبر

 تا پیش از این، تنها تفاوتی که در پارت نامبر دستگاه‌های اپل وجود داشت شامل نوع شارژر و لوازم جانبی و همچنین قابلیت‌های نرم افزاری می‌شدند. برای مثال، آیفون‌های پارت ژاپن امکان قطع صدای هنگام عکاسی را ندارد یا آیفون‌های امارت امکان برقراری تماس فیس تایم را ندارند.

در حقیقت این اولین باری است که پارت نامبرهای مختلف روی نحوه طراحی سخت افزاری آیفون‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از پارت نامبرهای آیفون دو سیم کارت با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت فیزیکی و برخی دیگر با قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM ارائه شده است.

eSIMچیست؟

eSIM مخفف عبارت Embedded SIM یا سیم کارت از پیش طراحی شده است که تا پیش از این در برخی از تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های ارتباطی ارائه شده بود. اولین دستگاه اپل که با این قابلیت ارائه شد، اپل واچ سری 3 بود که در سال 2017 معرفی شد. مکانیزم کار eSIM به این گونه است که کاربر امکان وارد کردن سیم کارت فیزیکی داخل دستگاه را ندارد بلکه باید از طرف اپراتور روی آن اتصال تلفن همراه برقرار کرد.

گفتنی است که هیچ کدام از اپراتورهای تلفن همراه در ایران فعلاً از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران دستگاه‌های مبتنی بر آن امکان استفاده از آن را نخواهند داشت.

بررسی آیفون دو سیم کارت در ایران

به طور کل نحوه پشتیبانی از سیم کارت دوم در آیفون‌های 2018 به به بعد شرح زیر است:

-آیفون XS در همه پارت نامبرها دارای یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM است و کاربران ایرانی تنها امکان استفاده از یک سیم کارت آن را دارند.

-آیفون XS Maxدر پارت نامبر چین، سنگاپور (ZA/A) و برخی دیگر از کشورهای شرق آسیا دارای دو اسلات سیم کارت فیزیکی است و کاربران می‌توانند از هر دو سیم کارت آن استفاده کنند. آیفون XS Max در باقی پارت نامبرها مشابه آیفون XS معمولی است و کاربران ایرانی تنها امکان استفاده از یک سیم کارت آن را دارند.

https://hiradmarket.com/cat/iphone/

https://www.cnet.com/tech/mobile/iphone-13-review/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.