مقایسه آیفون 13 پرو با آیفون 13 پرومکس

۲۱ بازديد
مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون 13 پرو

طی ماه های گذشته اطلاعات بسیاری از آیفون ها به دستمان رسید که همه را با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشتیم. همان طور که در آن مطالب نیز اشاره کردیم، تا قبل از رونمایی رسمی اپل، همه اخبار جنبه شایعه داشتند تا واقعیت اما اکنون با اطمینان می‌توانیم درباره دو عضو این خانواده که چند روز پیش معرفی شدند، صحبت کنیم.

مقایسه طراحی آیفون ۱۳ و 13 پرو

اگر بخواهیم به مقایسه آیفون 13 پرو و 13 در بخش طراحی و کیفیت ساخت بپردازیم در ابتدا باید بگوییم خوشبختانه اپل تصمیم گرفته که اندازه ناچ را در گوشی‌های جدید خودش کاهش دهد و این موضوع به این معناست که بخش بیشتری از جلوی دستگاه به نمایشگر اختصاص می‌یابد و در پنل جلویی نمی‌توانیم تفاوت زیادی را میان آیفون 13 و 13 پرو مشاهده کنیم.

در بخش پشت دستگاه شرایط این چنین نیست و iPhone 13 Pro دارای سه دوربین و حسگر لیدار آیفون است؛ اما دوربین آیفون 13 عادی دوگانه و چینشی مورب دارد که این یک تفاوت فاحش میان دو آیفون 13 پرو اپل با 13 و 13 مینی است.

تفاوت کیفیت ساخت آیفون 13 پرو و 13 عادی

فریم نسخه پرو آیفون ۱۳ از جنس فولاد ضد زنگ است و کیفیت بسیار بالایی دارد. از فریم می‌توان به عنوان دلیل اصلی بیشتر بودن وزن دستگاه نسبت به 13 یاد کرد. این فریم برخلاف فریم آلومینیومی iPhone 13 ظاهری براق دارد و شما با لمس آن متوجه کیفیت بالاتر آن خواهید شد؛ اما ظاهر براق آن سبب شده که لک و اثر انگشت بر روی فریم نسخه حرفه‌ای آیفون بیشتر باقی بماند.

تفاوت رنگ بندی نسخه حرفه‌ ای و معمولی آیفون 13

در هنگام مقایسه آیفون 13 پرو و آیفون ۱۳متوجه خواهید شد که طیف رنگی این دو گوشی کاملاً باهم متفاوت است. آیفون 13 در 5 رنگ آبی، استارلایت، صورتی، قرمز و میدنایت به بازار عرضه می‌شود؛ این در حالی است که نسخه‌های پرو آیفون در چهار رنگ گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و آبی سیرا به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب از میان این طیف رنگی بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما رنگ‌های آیفون پرو را دل‌انگیز و جذاب‌تر می‌دانیم.

سخت افزار: آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا آیفون 13 پرو

چیپستی که در قلب آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده شده است، A15 Bionic نام دارد و در این عضو گران قیمت از اپل بیش از سایر اعضای خانواده قدرت دارد.

طبق گزارشاتی که اپل منتشر کرده است، سی پی یو این تراشه متشکل از شش هسته است که دو هسته آن کارآیی بالا دارند و برای پردازش های سنگین به کار می رود و چهار هسته دیگر هم برای استفاده انرژی و امور سبک تر به خدمت گرفته می شوند.

نرم افزار: مقایسه مشخصات iPhone 13 Pro Max با iPhone 13 Pro

در مورد بخش نرم افزاری آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس باید به نسخه 15 آی او اس اشاره کرد. همان طور که می‌دانیم بخش زیادی از نرم و روان بودن سیستم عامل آیفون ها به نسخه های جدید و بروزرسانی شده آی او اس بر می گردد.

از جمله ویژگی های این نسخه دریافت آپدیت ها تا 6 سال است و این یعنی شما می توانید با خرید آخرین نسخه آیفون13 تا سال 2027 از جدیدترین امکانات آیفون ها بهره مند شوید. بیشتر از این در خصوص این سیستم عامل و نسخه 15 آن صحبت نمی کنیم و در آینده در مقاله ای مفصلا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

باتری: آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا آیفون 13 پرو

در زمینه باتری و میزان شارژدهی آیفون ۱۳ پرومکس باید گفت که نسبت به نسل قبلی خود بهبود خوبی را تجربه کرده است. باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی این دستگاه ظرفیتی 4352 میلی آمپر ساعتی است و گفته می شود نسبت به نسل قبلی حدود 2.5 ساعت بیشتر دوام می آورد.

تفاوت دیگری که در تمامی نسل‌های پیشین وجود داشت، سایز صفحه نمایش بود. امسال نیز آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی عرضه شده که ۰.۶ اینچ بزرگتر از نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ پرو است. البته اپل برای حفظ تعداد پیکسل در هر اینچ از وضوح یا رزولوشن‌های متفاوتی برای این نمایشگرها استفاده کرده است.

به این ترتیب وضوح نمایشگر آیفون ۱۳ پرو برابر ۲۵۳۲×۱۱۷۰ پیکسل و وضوح نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس برابر ۲۷۷۸×۱۲۸۴ پیکسل است که هر دو تراکم پیکسلی حدود ۴۶۰ پیکسل در اینچ ایجاد می‌کنند. هر دو مدل از نرخ متغیر نوسازی تصویر از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و قابلیت پخش تصاویر HDR را دارند. بیشینه روشنایی این نمایشگرها در حالت عادی ۱۰۰۰ نیت است که در زمان پخش محتوای HDR به ۱۲۰۰ نیت نیز می‌رسد.

https://hiradmarket.com/

https://vogueen.com/collections/iphone-13-pro-max?gclid=EAIaIQobChMIg-rIl-uc9gIVNQytBh3ByAZXEAAYAyAAEgJwW_D_BwE#!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.