شیری شدن درب روغن موتور

۲۷۸ بازديد

در مواردی ممکن است شاهد پدید امدن مایع ای سفید یا شیری رنگ بر روی درب روغن موتور خود شوید. این اتفاق ممکن است به ۳ دلیل عمده برای خودروی شما اتفاق بیوفتد که در ادامه به توضیح این ۳ مورد خواهیم پرداخت.

ماده شیری رنگ زیر درب روغن موتور چیست؟

اغلب افراد به هنگام بررسی ماهانه خودرو از یک خط کش مخصوص بازدید روغن موتور استفاده می­کنند تا بتوانند سطح روغن موتور را چک کنند و درپوش محفظه روغن تنها در زمان تعویض روغن باز می­شود که معمولا با توجه به نوع و مدل وسیله نقلیه بین ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر متغیر است. اما نکته قابل توجه روغن موتوری است که بالای درپوش محفظه جمع می­شود و حالتی شیری رنگ خواهد داشت که می­تواند نمایان­گر شرایطی ویژه در موتور خودرو باشد و یا بروز مشکلی در آن را گزارش دهد.

دلایل احتمالی شیری شدن درب روغن موتور

پیش از بررسی علل این اتفاق لازم است به خاطر داشته باشید که قبل از هر کاری درب روغن را تمیز کنید و فیلتر روغن را تعویض نمایید تا تکرار دوباره این اتفاق را بررسی نمایید. در صورت تکرار چنین اتفاقی لازم خواهد بود که از یک کارشناس مجرب کمک بگیرید و علت چنین مسئله ­ای را چاره جویی نمایید.

به یاد داشته باشید که در فصل زمستان ممکن است که با روشن شدن موتور خودرو و گرم شدن آن دیگر اثری از شیره روغن نماند که از نبود مشکل خاصی حکایت دارد.پ

  • این امر ایجاد رطوبت در موتور خودرو

اگر در منطقه­ ای سرد و مرطوب زندگی کنید احتمال ایجاد رطوبت در داخل موتور خودرو زیاد است. برای مثال اگر نگاهی به خروجی بنزین بیاندازید، متوجه بخار آب خواهید شد که با گرم شدن موتور، این رطوبت به بخار تبدیل می­شود و از موتور خارج خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر خودرو به مدت زیادی استفاده نشود، این رطوبت تبدیل به مایع کف آلود شیری رنگ زیر درب موتور خواهد شد و اگر از خودروی خود استفاده کنید دیگر شاهد این مایع لجنی نخواهید بود.

برای خواند ادامه مطلب به لینک قرار داده شده در سایت رویتا خودرو مراجعه کنید.
https://revitakhodro.com/creamy-of-engine-oil-door/

خواص روغن سیاه دانه (از نظر علمی)

1-کاهش وزن

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است مکمل های خوراکی حاوی روغن سیاه دانه موجب کاهش توده بدنی میشود و به کاهش وزن و در نهایت لاغری کمک میکند. در واقع روغن سیاه دانه با کاهش اشتها، کاهش کلسترول و کاهش سطح گلوکز موجب کاهش وزن میشود.

2-حفظ سلامت پوست

  • خاصیت تسکین دهنده روغن سیاه دانه می تواند به کاهش منافذ مسدود شده و روغن را کنترل کند. به همین دلیل ، برخی از افراد مبتلا به شکستگی از روغن سیاه دانه برای پوست مشکل استفاده می کنند.
  • این روغن با ویتامین های A ،B و C به مقدار کافی ، به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند. این می تواند از قابلیت ارتجاعی سالم پشتیبانی کند و همچنین مقدار زیادی اسیدهای چرب می تواند به بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.