5 غذای خوشمزه با بادمجان

۴۰ بازديد

بادمجان یکی از صیفی جاتی است که خواص دارویی فراوانی دارد و علاوه بر آن می توانید با بادمجان غذاهای متنوع و خوشمزه ای تهیه کنید که ما در نمناک تلاش کردیم لیستی از بهترین انواع غذا با بادمجان را برای شما آماده کنیم همراه ما باشید.

بادمجان شکم پر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که می توان با بادمجان تهیه کرد بادمجان شکم پر است که یکی از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی می باشد.

بادمجان‌های سرخ‌شده با کنجد و انجیر

پوست بادمجان‌ها را به صورت طولی بگیرید و نوارهایی از پوست را باقی بگذارید. بادمجان‌ها را در آرد ساده بغلتانید و سپس در روغن سرخ‌کردنی روی شعله زیاد گاز، سرخ کنید تا کاملا بپزند و قهوه‌ای شوند. بادمجان‌ها را از روغن دربیاورید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود.
بادمجان کبابی

انجیرها را چهار قاچ کنید، سپس در آرد بغلتانید و در همان ماهیتابه که بادمجان‌ها را سرخ کردید، هر طرف آن‌ها را به مدت ۱۰ ثانیه تفت دهید. در یک کاسه، سس سویا، دانه‌های کنجد سفید، شکر، خمیر کنجد و سرکه سفید را مخلوط کنید. بادمجان‌ها و انجیرها را در ظرف سرو بریزید و روی آن‌ها چند قطره سس بچکانید. غذای مخصوص خود را با شوید یا شاهی تزئین کرده و نوش جان کنید.

برای خرید بادمجان کبابی اماده به سایت زیر مراجعه کنید.
https://begirbepaz.com/product/grilled-eggplant/

خورشت بادمجان

خورشت بادمجان یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد، با ما همراه باشید تا با دستور پخت این غذای لذیذ آشنا شوید.

 بادمجان کبابی با «تاپناد» کلم برگ

بادمجان کبابی و «تاپناد» کلم برگ (Roasted aubergine and kale tapenade)، یک سس پستو نیست. این غذا را حتی نمی‌توان یک تاپناد، حمص یا باباگانوش خطاب کرد. در واقع، این طرز تهیه، یک سس یا چاشنی جدید را به شما معرفی می‌کند که با ترکیب کلم برگ و بادمجان کبابی درست می‌شود.

تاپناد از فیله انچووی، زیتون‌های پوره یا خردشده و کبر تشکیل می‌شود. نام این غذا از واژه تاپناس که در منطقه پراونس به معنای «کبر» است، برداشته شده است. تاپناد در جنوب فرانسه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا روی نان مالیده و خورده می‌شود.

کوکو بادمجان

بادمجان کوکو

کوکو بادمجان هم اگر خوب تهیه شود می تواند به مانند کوکو سبزی همه را عاشق خودش کند.

منابع:
کجارو

بگیر بپز

آموزش ۲ روش طرز تهیه مارشمالو ساده و خوشمزه (تصویری و گام به گام)

اگر تابه‌حال مارشمالو درست نکرده‌اید بهتر است همین‌الان دست‌به‌کار شوید، چون مارشمالوهای خانگی خوشمزه‌تر از مارشمالوهای آماده است و درست کردنش هم راحت است. مارشمالوهای دست‌ساز را می‌توانید به دوستانتان هدیه دهید و یا همراه با سیب‌زمینی‌های پخته نوش جان کنید. اگر گیاه‌خوار هستید نگران نشوید، با مواد فاقد ژلاتین هم می‌توانید مارشمالو درست کنید.

مارشمالو

بخش اول: طرز تهیه مارشمالو ساده

مواد لازم برای مارشمالو ساده

  • ۳ بسته ژلاتین بدون طعم
  • ۱ لیوان (۲۴۰ میلی‌لیتر) آب سرد
  • ۱ و لیوان (۳۴۰ گرم) شکر
  • ۱ لیوان (۲۴۰ میلی‌لیتر) شیره ذرت
  • قاشق چای‌خوری نمک تصفیه‌شده
  • ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • لیوان (۳۰ گرم) پودر شکر
  • لیوان (۳۰ گرم) نشاسته ذرت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.