طرز تهیه پیاز داغ مجلسی طلایی

۳۲ بازديد
• بهترین روش برای تهیه ی پیاز داغ چیپسی این است که ابتدا پیازها را خلالی در اندازه های یکسان خرد کنید سپس داخل قابلمه ای آب بریزید و اجازه بدهید بجوش بیاید مقداری نمک داخل آب بریزید و بعد پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید بعد از اینکه 5 دقیقه جوشید تا حدی که پیازها شفاف شوند، آن ها را داخل آبکش بریزید و بعد روی پارچه پهن کنید زمانی که آب آن کاملا از بین رفت مقداری روغن داخل تابه بریزید و روی شعله ی گاز قرار بدهید زمانی که روغن داغ شد پیازها را به آرامی به آن اضافه کنید، حجم پیازی که به روغن داغ اضافه می کنید نباید زیاد باشد.

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی :

مرحله اول

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و در اندازه های مناسب خلال کنید(نه خیلی ریز و نازک و نه خیلی درشت و کلفت).
مرحله دوم

سپس قابلمه ای را با آب پر کرده و روی شعله قرار دهید تا بجوش بیاید و سپس پیاز های خرد شده را درون آب جوش بریزید و حدود 10 دقیقه منتظر بمانید تا پیاز ها پخته شود.
مرحله سوم

بعد از اینکه پیاز ها مقداری در آبجوش پخته شد آنها را آبکش کنید تا به طور کامل آب آن خارج شود و سپس روی پارچه مناسب پهن کنید تا کامل خشک شود.
مرحله چهارم

در یک تابه مناسب روغن کافی بریزید (به اندازه ای روغن بریزید که روی پیاز ها را بپوشاند) سپس شعله را روشن کنید و وقتی خوب گرم شد پیاز ها در چند مرحله به همراه مقداری زرد چوبه اضافه کنید و وقتی سرخ شد خارج کنید و مقدار دیگری پیاز را جایگزین کنید .این کار برای این است که هم روغن زیادی مصرف نشود و هم اینکه پیازها به خوبی سرخ شود.
مرحله پنجم

پیاز های سرخ شده را روی کاغذ روغنی یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. دراین مرحله پیاز داغ چیپسی شما آماده است.

خرید پیاز داغ طلایی اماده


اگه زمانم و شرایط مناسب درست کردن پیاز داغ رو ندارید. میتونید با مراجعه به لینیکی که در پایین صفحه میذارم. پیاز داغ طلایی با کیفیت و بهداشتی با طعم خونگیو تهیه کنید.
https://begirbepaz.com/product/khelali-hot-onions/

روش های دیگر تهیه پیاز داغ مجلسی


√ اگر می خواهید پیاز سرخ کرده ی شما تردتر شود، قبل از سرخ کردن، آن را مدتی در شیر غوطه ور سازید و پس از بیرون آوردن  روی حوله کاغذی خشک کنید.

 

√ آب رو بجوشانید. پیاز رو خلالی خرد کنید و آنها را داخل آبجوش بریزید. حدود 7 دقیقه بعد آبکش کنید و بعد از آن که آبش رفت روی حوله کاغذی بریزید تا کاملا خشک بشوند.
حالا روغن سرخ کردنی رو گرم کنید. مقدار کمی از پیاز رو داخلش بریزید. مقدار روغن نباید کم باشد. معمولا  در ابتدای کار پیاز داغ رو به هم نمیزنند چون دیر سرخ می شود . ولی وقتی داشت طلایی میشد مرتب هم بزنید. در انتها از صافی رد کنید تا روغن اضافی برود. فقط توجه داشته باشید که پیاز را روی حرارت ملایم سرخ کنید.

 

√ روش دیگر تهیه پیاز داغ که سریع تر است اینگونه است که، ابتدا خلال پیاز رو با کمی آب روی حرارت بگذارید تا نرم و بلوری بشود. بعد که آبش کشیده شد روغن را اضافه کنید.

 

نکته :

برای خوشرنگ و عسلی شدن پیاز داغ در انتها کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کنید.

 

منابع مقاله:
بگیر بپز
http://baharoil.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.