انتخاب رنگ لمینت دندان

۲۱ بازديد
در انتخاب رنگ لمینت دندان، چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در انتخاب رنگ لمینت، عوامل زیر در زیبایی نهایی لبخند تاثیر گذار هستند:

  •     رنگ چشم ها
  •     رنگ پوست
  •     رنگ دندانها
  •     سن و جنسیت
رنگ چشم چه اهمیتی در انتخاب رنگ لمینت دارد؟

رنگ لمینت نباید روشنتر از سفیدی چشمهایتان باشد. لمینت اگر خیلی سفید باشد باعث می شود دندانهایتان غیر طبیعی و لبخندتان مصنوعی و سرد به نظر برسد. دندانپزشک زیبایی به شما کمک می کند متوجه شوید کدام رنگ لمینت بیشتر به شما می آید.  نباید تمایز زیادی بین رنگ دندانهایتان و سفیدی چشم ایجاد شود.

رنگ پوست چه اهمیتی در انتخاب رنگ لمینت دارد؟

هر چه پوستتان روشنتر باشد، رنگ سفیدتری برای لمینت دندان میتوانید انتخاب کنید. از آنجایی که پوست سفید تمایز کمتری با رنگ سفید دندان پیدا می کند، باید لمینت سفیدتر از پوست باشد تا به نظر نرسد دندانهایتان زرد است. هر چه پوست تیره تر باشد، باید بیشتر از رنگهای خیلی سفید فاصله بگیرید تا لبخندتان مصنوعی نشود.
گاهی اوقات بهتر است برای طبیعی تر و زیباتر شدن دندانها لمینت لایه به لایه بگذارید چرا که این روش کار کردن لمینت، ظاهری طبیعی تر به دندانها می بخشد و در آن درست همانند دندان، لایه های عمقی تر مات تر هستند و به سمت لبه ها و بیرون، شفاف تر می شوند. اگر این نوع لمینت را می خواهید باید از دندانپزشک بپرسید این روش را کار می کند یا خیر.

انتخاب رنگ لمینت دندان bw به عنوان طبیعی ترین و سفیدترین سایه رنگ لمینت دندان

رنگ دندان bw از برند ژاپنی شفو، یکی از سفیدترین رنگ های ونیر کامپوزیت برای رسیدن به یک لبخند ایده آل هالیوودی است. از ویژگی های رنگ دندان bw می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    مقاومت در برابر سایش،
•    سازگاری با بافت دهان و دندان،
•    قابلیت اتصال مناسب

با توجه به اینکه قیمت لمینت دندان ژاپنی شفو نسبت به لمینت دندان آمریکایی و سوئیسی مناسب تر است، انتخاب سایه رنگ bw برای افرادی که قصد دارند دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند، متداول شده است.



نکاتی برای انتخاب بهترین و سفیدترین رنگ لمینت دندان

در ادامه با نکاتی آشنا خواهیم شد که به شما در انتخاب بهترین سایه رنگ لمینیت کمک خواهند نمود:

•    الزاما رنگ لمینت دندان نباید سفیدترین رنگ باشد به عبارتی شاید سفیدترین رنگ لمینت دندان برای ظاهر شما مناسب نباشد و مصنوعی به نظر برسد. البته تمایل به داشتن مجموعه ای از دندان های درخشان و سفید قابل درک است اما سایه ای که بیش از حد سفید باشد ممکن است موجب شود، دندان ها، غیرطبیعی به نظر برسند.

•    برای انتخاب رنگ لمینیت دندان حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. شاید برای شما رنگ لمینت A1 مناسب نبوده و باید از رنگ های دیگری چون b1 یا bw بهره بگیرید.

•    رنگ سایه لمینیت ونیر به رنگ پوست شما نیز بستگی دارد. افرادی که دارای رنگ پوست روشن تری هستند باید سایه های روشن و سفیدتری را انتخاب کنند مثل رنگ لمینت A1.

•    معمولا دندانپزشک از رنگ سفیدی چشم به عنوان بهترین راهنما برای انتخاب سایه رنگ مناسب لمینیت دندان بهره می برد. به عنوان یک قانون کلی، لمینت دندان هرگز نباید از سفیدی چشمان شما سفیدتر باشد.

•    سن نیز یکی از عوامل مهمی است که باید در هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان مورد توجه قرار گیرد. مسلما افرادی که در سنین جوانی و پایین قرار دارند از دندان های سفیدتری برخوردار هستند و سفیدترین رنگ لمینت دندان برای افراد مسن، ممکن است جالب به نظر نرسد. با این حال این تصمیم کاملا به سلیقه شما و نظر دندانپزشکتان بستگی دارد.

انتخاب شکل مناسب لمینت دندان

پس از انتخاب رنگ مناسب برای روکش لمینت موضوع بعدی انتخاب شکل مناسب لمینت دندان است.برای انتخاب شکل لمینت دندان حتما به موارد زیر توجه کنید:

فرم صورت:شکل  روکش های لمینت باید براساس فرم صورت شما باشد.به طور مثال اگر چهره ای بلند دارید از روکش های کوتاه و پهن استفاده کنید اما اگر صورتی گرد دارید از روکش های بلندتر و باریک تر استفاده کنید زیرا این روکش ها صورت های گرد را باریک تر نشان می دهند.

فرم اکثر صورت ها در چهار دسته

قرار می گیرند:قلبی، بیضی یا تخم مرغی، گرد و مربعی.در ادامه ونیرهای مناسب برای هرکدام از فرم های صورت را برای شما نام می بریم:

صورت قلبی:صورتی که فرم قلبی دارد با ونیر های گرد و کوتاه تناسب بهتری دارد.

صورت تخم مرغی یا بیضی:برای این فرم صورت بهتر است از دندان های مربعی شکل استفاده کرد تا صورت پهن تر و پرتر به نظر برسد.

صورت گرد:برای چنین صورت هایی بهتر است از ونیرهای بلندتراستفاده کنید.

صورت مربعی:برای صورت های مربعی که خطوط فک مشخصی دارند بهتر است از دندان های گرد شده استفاده کنید زیرا این شکل دندان ها باعث می شود
چهره فرد ملایم تر به نظر برسد.

جنسیت:لبخند های مردانه بیشتر با روکش های مربعی ایجاد می شوند.اگر می خواهید لبخندتان زنانه به نظر برسد ونیرهای نرم تر وگردتری را انتخاب کنید.

سن:دندان ها معمولا با افزایش سن و پیر شدن از دست می روند.طولانی شدن روکش های شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید.علاوه بر این حجیم کردن دندان های شما می تواند به صاف کردن چین و چروک اطراف ناحیه دهان کمک کند.لمینت دندان جلویی ضخیم تر نیز می تواند ظاهر کامل تری به لب های شمابدهد.

https://raharadfar.com/laminate/

https://www.clearchoice.com/dental-implants-health-and-confidence/?gclid=EAIaIQobChMIufLNuL7t9QIV_Q6tBh1-4AlTEAAYAiAAEgJb0PD_BwE&gclsrc=aw.ds
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.